Jumaat, Mac 12, 2010

cerita pagi jumaat/orang luar

Selain dari Maa Abah aku dan sibling aku tersayang,
Ada lagi insan luar yang aku anggap semacam sama dengan family tersayang aku.
Mereka adalah keluarga angkat aku.
Aku sayang mereka sangat
Mak, Abang Wan dan Ewa juga
walaupun dah lama tak jumpa dan aku sangat merindui depa(kata orang utara)/mereka, kami masih tetap berhubung melalui alat komunikasi zaman kini yang bernama telefon...
canggih tak???
canggih kan...

Selain keluarga dan darah daging aku, mereka adalah insan yang tersangat mengambil berat pasal aku.
Terutamanya Abang Wan (AW)...
Semenjak dua menjak ni, AW banyak bakar semangat aku dan bagi nasihat tertentu.
(tak payah la nak cerita kot...)
Sebagai abang yang bukan darah daging aku, dia tak pernah nak anggap aku macam orang luar
semua dia nak ambil peduli
sebuk je AW ni
tapi tak pe
demi kebaikan aku juga
dia baik
oleh itu, aku harap AW akan ketemu jodoh yang super baik
murah rezeki
dan tak lupa aku serta keluarganya
diharap juga supaya AW akan menjadi seorang yang super bertanggungjawab pada keluarga terutamanya
ye lah... aku tak payah la nak cerita lebih pasal AW ni
kan kalau dia tahu
kembang tak kecut-kecut lagi dah bontot 'mantap' dia tu (bukan aku yang cakap,aku copy balik apa AW cakap je) jangan marah AW, nanti cepat tua. teett...
rumit pulak jadinya


ok,abaikan keluarga dan keluarga angkat aku yang aku super sayang tu
selain mereka-mereka diatas
aku juga ada kawan yang aku super percaya dan sayang
dan dia adalah Siti Atikah Kassim
yang juga aku anggap seperti keluarga aku sendiri
aku sayang dia
super sayang
tentang dia pun, tak perlu la aku nak cerita panjang lebar kot
apa pun dia seorang yang cekal
(ada la sebab tertentu kenapa aku cakap begitu)
kata-katanya
selalu buat aku terfikir dan bermuhasabah sendiri

dan lagi
tak lupa juga pada kawan-kawan aku kat sini
yang banyak tidur bangun bersama = tidur lagi banyak
makan bersama = makan lagi banyak
mandi bersama = mandi lagi kurang
susah senang bersama = susah lagi banyak
buat kacau bersama = suka sangat
buat bising bersama = super bising sangat
pergi kelas bersama = sentiasa sangat
turun padang bersama = selalu sangat
main bola serta bersukan bersama = rutin yang sangap
suka duka bersama = duka lagi banyak
dan bla3x bersama-sama...
super duper bersama-sama = sangat banyak sangat-sangat
kang tak habis nak senarai pulak...
tottt...behenti
mereka adalah :-
Diana Afa Art Ira Yeen Mar
dan lain-lain yang ada kaitan kadang-kadang

ngantuk la...
sambung tidur jom...
Zzzz'''
*-*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan